København 2/2

05.19: Rasmus vågner, og begynder at spille på tablet. OG når den knægt er vågen, lægger han sig ikke til at sove igen. Damn…! Nå den efterfølgende time prøvede jeg at falde i søvn igen. Det kunne naturligvis ikke lade sig gøre, så kl 0630 stod jeg op og gik i bad. Derefter gik det ellers hak i hak med at få badet resten af familien færdig, og komme ned til morgen buffet. Farmand her havde virkelig brug for en kop kaffe!
Efter en lidt for stor buffet, var det tilbage på værelset og pakke..

10.30, sådan ca..: Kufferter er pakket, nøglen til værelset er afleveret, og den lille familie er på vej til Den Blå Planet. Det ligger jo i Kastrup, og det gør hotellet vi boede på også, så vi tog den til fods. Det var ikke mere end ca 1,5 km, så det gik lige, selvom gårsdagens strabasser stadig sad lidt i fødderne.

En del senere…:
Den Blå Planet… Ja hvad kan man så sige om den.. Det er et stort akvarie. Delt ind i fire områder, som spænder fra de fisk vi finder i de danske søer og have, til regnskoven og oceanerne.
Vi fik set masser af fisk, men specielt hammerhajer og pirat fisk synes knægten var imponerende. Ved egentlig ikke hvorfor pirat fisk var så seje denne gang, for han har da set dem før.

Personligt synes jeg det store ocean akvarie var rigtig flot.

For at ruden til det akvarie kunne holde til det enorme vandtryk, var de 48cm tykke! Det er alligevel en slat. 😀

Centeret holdt også forskellige shows. Det ene af dem var hvor de skar en blæksprutte op, og fortalte om de forskellige dele. Rasmus prøvede også at tegne med ægte blæk fra blæksprutten.

Vi så også havodder blive fodret og en masse andre ting. Bestemt et besøg værd. Vi tog os god til, og efter 5 timer var vi igennem det hele.
Aftensmaden spiste vi på centeret inden turen gik tilbage til hotellet. Annette og jeg fik koldrøget laks, og knægten fik fiskefrikadeller. Smagte ok, men jeg blev sq lidt fortørnet over at de tog 30 kr. for en dåse cola… Det synes jeg var lige lovligt meget. Men de andre priser var som sådan ok. Rasmus mente at frikadellerne smagte lidt for meget af fisk. så var det at vi måtte fortælle ham at sådan skulle de smage.. Staklen er jo kun vandt til dem fra Netto. 😀

17.25: Tilbage på hotellet for at hente tasker, og så ellers med en shuttle bus til lufthavnen. Bagagen blev afleveret i fin stil i check-in, og så af sted mod security. Det gik også overraskende nemt, da der ikke var ret meget kø. Opgaven med at finde gate A7, som var den gate vi skulle flyve fra, var heller ikke noget problem. Desværre blev vi lidt forsinket grundet toiletbesøg som trak ud.. Jeg undre mig stadig over om hun va ved at slå rødder derude.. 😉 Så da vi kom til A7, var køen allerede ret lang, så jeg var i tvivl om hvorvidt vi kunne få to pladser ved siden af hinanden, så Rasmus kunne sidde ved siden af enten Annette eller mig. Men da vi så gik om bord, var vi alligevel heldig, og Rasmus kunne sidde sammen med sin moar. 🙂

21.38: Hjemme foran PCen. Rasmus er lagt i seng, taskerne er pakket ud (i hvert fald de fleste af dem), fruen sidder i sofaen og ser lettere træt ud og jeg sidder og drikker en lunken øl mens jeg skriver denne post færdig. Det har været en god og begivenhedsrig weekend, og jeg er sikker på Rasmus har fået sig en oplevelse han sent vil glemme.
Jeg synes selv det har været en rigtig god tur, og bestemt noget vi kan gøre igen. Turen har selv sagt ikke været speciekt billig, så det er ikke noget vi gentager næste weekend. Rasmus var ellers overbevist om at vi godt kunne gøre det igen MEGET snart.

2015-06-07 20.19.14

Tak fordi du læste med.

Surf safe. 🙂

, ,

Ét svar til “København 2/2”

1. Godnat brormand. Sov godt.

Lyder som om i alle er godt trætte og haft en super tur.